Hij was pas net een kwart eeuw jong en al bedrijfsleider van een van de grotere discotheken in Tilburg. Waar jongemannen weigerden te dansen en de vrouwen soepel met hun heupen schudden, twistte Tommy Grein nog het meest met drukkerijen over het drukwerk dat hij ontving. Vanuit de eenvoudige overtuiging dat dit veel beter kon en moet, begon hij in 2002 (Quick &) Quality Promotions. Om zichzelf en ook anderen op grafisch gebied compleet te ontzorgen.
Dit werd door bedrijven in de regio Tilburg en daarbuiten zo goed ontvangen dat hij niet lang daarna de hulp van broertje Nick en vrouw Anke inschakelt. Zonder ook maar enig idee te hebben van waar ze mee bezig zijn, werken ze zich tot midden in de nacht een slag in de rondte achter één computer. En met succes. Al gauw groeide het bedrijf de zolderkamer uit en verhuisde de drie naar een kraakpand in de Galjoenstraat. De oude bank van moeder Grein verhuist mee. Vanaf dan is het serious business. Een soort van althans, want op factuur betalen was in die tijd nog niet mogelijk en drukwerk aanleveren via de mail of via de website al helemaal niet. Zo kwam het dat de broers met de drukwerkbestanden op een CD’tje gebrand om en om de drukkerijen bezochten. In een benzine vretende Dodge die met een schroevendraaier gestart moest worden en met het Shell stratenboek op schoot, leverden ze vervolgens de flyers en posters af bij klanten door het hele land. En af en toe kregen ze een goede vriend of verre kennis zo ver.
Het gerucht ging al de ronde, maar sinds 2006 werd definitief bevestigd dat ‘Grein’ is afgeleid van ‘groeien’: Gr(o)ei(e)n. Want ook de veredelde garagebox werd al snel te klein. Verhuizing naar de Andromedastraat liet niet lang op zich wachten en daarmee was ook de doorgezakte bank verleden tijd. Omdat het toch een stuk prettiger rijdt zonder zo'n dik stratenboek op schoot werden TomToms aangeschaft, personeel kwam en ging (niet meer weg), de Dodge en de schroevendraaier werden begraven en ingeruild voor een gloednieuwe bestelwagen mét sleutel, de eerste vrachtwagen werd gekocht en bedrijfsbussen werden tot ergernis van de chauffeurs voorzien van een “Wij doen het twee keer per week”-sticker.
In de tussentijd is er veel meer veranderd. Om te zeggen dat we een nationale speler zijn geworden, van belang voor heel Nederland, vinden we iets te arrogant. Toch heeft Q-Promotions in de afgelopen 22 jaar wel degelijk een grote, ook nationale betekenis gekregen. Dat durven we te zeggen dankzij vaste klanten als de Beren, Willem II, JVH Gaming & Entertainment Group One, Marktplaats en Claassen Logistics. Was het vroeger behelpen met drie man vast personeel, zelfgebrande CD’tjes, schroevendraaiers en de klassieke stratenboeken, tegenwoordig klussen meer dan 40 medewerkers letterlijk en figuurlijk aan hun eigen toekomst en die van Q-Promotions.