Op beurzen gaat het vaak om een goede eerste indruk achterlaten om zo potentiële klanten naar jouw beursstand te lokken. Een opvallende stand die mogelijke klanten uitnodigt een gesprek aan te gaan is dan ook onmisbaar. Daarom wil ik je graag enkele tips geven over de inrichting van je beursstand.
Presentatiewand steeds populairder
Steeds vaker maken bedrijven gebruik van presentatiewanden op beurzen. Dit is ook helemaal niet gek, want een presentatiewand brengt vaak een luxe en duurzame uitstraling met zich mee. Deze wanden zijn er in allerlei formaten en geven je de mogelijkheid om beursbezoekers in één oogopslag te laten zien wat jouw bedrijf doet en wat dit voor hen kan betekenen. Doordat bijna elke bedrijf tegenwoordig gebruik maakt van een presentatiewand, is het gevolg dat vele bedrijven het idee hebben dat ze een presentatiewand nodig hebben alvorens zij nagedacht hebben over welke boodschap ze er op welke manier mee willen overbrengen. Toch draai ik de rollen graag even om: het is goed om eerst na te denken over de inhoud en het ontwerp van de presentatiewand wanneer je jouw bedrijf gaat presenteren op de beurs. Als iedereen immers gebruik maakt van een mooie presentatiewand, moet jouw wand er wel uitspringen en echt opvallen.
Flexibele rollup banners
Een andere mogelijkheid om je bedrijf op een leuke manier te presenteren is door een rollup banner in te zetten. Deze banners zijn wat voordeliger dan een presentatiewand en zijn bovendien snel op te zetten, makkelijk te vervoeren en nemen weinig ruimte in beslag. Net als de presentatiewanden zijn rollup banners ook in allerlei maten verkrijgbaar. Bij een rollup banner is het goed aandacht te besteden aan de details: zorg ervoor dat de banner van goede printkwaliteit is en geen kreukels bevat. Door verlichting toe te voegen ga je net een stapje verder door je banner letterlijk in de schijnwerpers te zetten.
Stand met presentatiemappen en visitekaartjes
Nu ik twee mogelijke manieren heb genoemd om bezoekers naar je stand te lokken, is het natuurlijk ook belangrijk dat de tafel van de stand ook uitnodigend en professioneel is ingericht. Zorg er in elk geval voor dat er altijd visitekaartjes klaar liggen zodat mensen deze makkelijk mee kunnen pakken. Extra informatie over je bedrijf en de diensten die je aanbiedt, kun je bijvoorbeeld presenteren in een presentatiemap met bedrijfslogo of een brochure van jouw bedrijf. Hoe deze eruit zien, kun je helemaal zelf bepalen. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een presentatiemap met een speciaal vakje voor je visitekaartje te laten maken.
Inhoud en ontwerp minstens zo belangrijk
Al met al zijn er dus meerdere manieren om jouw bedrijf de show te laten stelen op een beurs. De belangrijkste tip die ik je wil meegeven is om altijd eerst na te denken wat en hoe je dit wilt communiceren naar potentiële klanten voordat je een presentatiemiddel aanschaft.Bij vragen over de verschillende producten, kun je altijd contact met ons opnemen. Onze werknemers vertellen je graag meer over alle mogelijkheden.
Opgeruimd staat netjes
Tot slot nog een tip om een veelgemaakte fout te voorkomen: hoe makkelijk het ook is, laat je eigen spullen én die van je collega’s nooit rondslingeren op of voor de stand. Dat staat erg slordig en onprofessioneel.