Volop bezoekers
Normaal gesproken lopen, staan en zitten de bezoekers van Safaripark Beekse Bergen dicht op elkaar. Dat is nu helemaal anders. Marco: “We hebben wat aanpassingen moeten doen, zodat iedereen met een gerust hart het park kan bezoeken. Daarom hebben we momenteel geen voederpresentaties, rijden er geen bussen door de safari en zijn het aantal plekken op de boot beperkt tot zestien families per keer. Per dag zijn er voor het park een gemaximaliseerd aantal tickets beschikbaar en werken we met zeven tijdsloten van een half uur. Hierbij gaan we ervan uit dat een deel van de bezoekers eerst naar de safari toe gaat en het andere deel start met de wandeling door het park.” De aanpassingen zijn even wennen, maar er zijn gelukkig nog voldoende bezoekers die het park weten te vinden. Ook zitten bijna alle vakantiehuisjes deze zomer volgeboekt.
Begeleidende bordjes
In het park zelf zijn de nodige maatregelen getroffen om de bezoekers op de huidige situatie te attenderen. Marco: “Er lopen crowdmanagers rond en zij hebben ondersteuning van begeleidende bordjes op de wandelroute. De situatie wijst zichzelf en we merken dat mensen vanuit zichzelf afstand houden in het park. Daar waar nodig vind je bordjes, wachtrijaanduiding, vloerstickers en desinfectiepalen.” De corona artikelen die Marco bij Q-Promotions liet drukken zijn van de ingang tot achter in Safaripark Beekse Bergen te vinden.
Ongoing project
Q-Promotions is sinds vorig jaar leverancier van Safaripark Beekse Bergen. Marco: “We hadden altijd al veel lopende drukwerkprojecten. Toen we er in 2019 een parkeerplaats bijkregen werd de druk op één partij te groot en zijn we met Q-Promotions in zee gegaan. Q-Promotions is hierin momenteel onze grootste partner voor marketingdrukwerk. Ze maken mooie en nette producten, voor een schappelijke prijs.” Q-Promotions verzorgt onder andere de signing in het park en op de parkeerplaatsen. Marco licht toe: “Dit is eigenlijk een ‘ongoing project’, want aan de hand van de diensten, aangepaste routes en een nieuwe huisstijl moeten er telkens borden bijkomen.” Het hoofddoel van de bewegwijzering op de parkeerplaats? Duidelijk, groot en opvallend. Marco: “Het is de bedoeling dat de bezoeker vanaf moment één de weg kan vinden; van de parkeerplaats, naar de ingang van het park of de safari, door het park heen en weer terug naar de uitgang.”
Onmisbare toevoeging
Eigenlijk is alles bij Safaripark Beekse Bergen een ongoing project vertelt Marco: “Je moet als dierentuin blijven vernieuwen om bezoekers te prikkelen. De focus van de laatste jaren ligt voornamelijk bij de logistiek: hoe kunnen we alle bezoekers kwijt op zo’n manier dat de beleving optimaal blijft? Wat er in de eerste fase van de parkeerplaatsen gebeurde is al positief uitgepakt; waar het voorheen een chaos was, kunnen bezoekers nu steeds beter hun bestemming vinden. De borden van Q-Promotions zijn hierbij een waardevolle en onmisbare toevoeging.”